Swinkels Peer_2014W15.jpg

Peer Swinkels

Ondernemerschap, Leiderschap, Bavaria N.V., Marketing, Sales

Categorie
Business & Management, Economie & Financien,
Type
Expert & Thought leader, Leidinggevende & Ondernemer,
Inzetbaarheid
Keynote spreker
Talen
EN NL
Afkomstig van
Nederland
Tijdlijn
  • 2013
  • Swinkels wordt door het Vakblad Food Personality gekozen tot Food Manager van het Jaar
  • 2003
  • Swinkels wordt Directeur Marketing en Productontwikkeling bij Bavaria N.V.
  • 1999
  • Swinkels wordt brand manager bij Unilever (Uno noederls, Cup-a-Soup, Calvé)

Biografie

Peer Swinkels is lid van de zevende generatie van de familie Swinkels. De familie staat al bijna 300 jaar aan het roer staat van de brouwerij Bavaria. Peer Swinkels is het jongste lid van de Raad van Bestuur van de brouwersfamilie. In 2000 studeerde hij af aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam als Econometrist en tijdens zijn studie is hij als student-assistent actief betrokken geweest bij de Universiteit; zo werkte hij onder meer voor KPMG en het Erasmus Food Management Instituut.

Peer Swinkels vervolgde zijn loopbaan bij Unilever, waar hij als brandmanager werkte voor verschillende merken. Op verzoek van zijn ooms is hij in 2003 teruggekeerd naar de brouwerij. Hij begon zijn carrière bij Bavaria N.V. als Directeur Marketing en Productontwikkeling om vervolgens een jaar laten de overstap te maken naar directielid. Peer Swinkels is verantwoordelijk voor de wereldwijde Marketing. Ook is hij verantwoordelijk voor de Sales en PR in Nederland. Hij heeft vooral naam gemaakt doordat hij diverse beroemdheden zoals HughHefner en Charlie Sheen wist te strikken voor de Bavaria-commercials. Daarnaast wist hij de Bavaria City Racing naar Rotterdam, Moskou en Dublin te brengen.

Inzetbaarheid

Keynote spreker

Spreker

“Don’t predict the future, create it”